Vinnarna på Marknadsföringens dag

Johan Ran med gäster i inUse monter på Marknadsföringens dagI torsdags var Johan Ran, Ingrid Elfberg och jag på Marknadsföringens dag. Det var första gången för oss, och det visade sig vara en fantastiskt trevlig tillställning. Spännande föreläsare, bra arrangemang, och massor av spännande människor att prata med.

Vi hade med oss våra life size personas från vårt jobb med reseguiden.se, och ville gärna prata om vikten av att ha riktigt bra koll på användarna för att göra riktigt bra webbplatser och IT-system. Om du lyckas förstå vilka olika typer av användare som t.ex. besöker din webbplats, och vilka mål och drivkrafter de har, så blir det oändligt mycket lättare att prioritera de målgrupper som är viktigast för att du skall nå dina mål med webbplatsen. Det blir också möjligt att designa en användarupplevelse som gör att betydligt fler användare använder din webbplats på det sätt som du vill.

Utöver exemplen från Reseguiden berättade vi också om hur vi hjälpt till att designa om Hemnet, och hur vi arbetade med effektkartläggning och målgruppsanalys i arbetet med Systembolagets webbplats.

I vår monter hade vi även en tävling. De som tävlade svarade på tre frågor om målgruppsanalys och personor, och gissade på hur många pennor som fanns i en stor glasburk. Tävlingsdeltagarna hade möjlighet att vinna en expertgranskning av sin webbplats

Vinnaren i tävlingen blev (trummor)… Åsa Tjörngren från Gunnebo.

Åsa svarade rätt på alla frågor samt gissade att burken innehöll 65 pennor, och rätt svar var 63. Stort grattis! Åsa får även boken ”Jävla skitsystem!”.

För er som som inte gissade fullt så nära har vi lottat ut tre exemplar av boken ”Jävla skitsystem” och vinnarna i utlottningen är:

  • Helena Hamberger – Kitchenwiz
  • Karin Friis – Hemfrid
  • Agneta Bremmers – JustNu Försäljning AB

Stort grattis till alla vinnare!

Lämna en kommentar